top of page

כרך יד. 1 מס' 1, מאי 2023, סיון תשמ"ג

תפילה לשלום


הרב אור זוהר, מנהל עמותת רוח גלילית, הופיע בעצרת שלום ביום שלישי, ה 9 במאי, מחוץ לשער יפו בירושלים. כ-200 איש מ 30 ארגונים, ביניהם עמותת רוח גלילית השתתפו בעצרת. העצרת צעדה מכיכר ציון לשער יפו של העיר העתיקה, שם נשאו נאומים, ברכות וניגנו מוזיקה מעוררת השראה לדתות השונות.

העצרת התקיימה בזמן אירועי אלימות בין ישראל לעזה ומפגינים קיצוניים אף ניסו ללא הצלחה להפריע ולפגוע בדוברים, "לא יפחידו אותנו. הצלחנו להעביר מסר של שלום, אחדות ותקווה בתוך יום מטריד מאוד" אמר הרב זוהר.



 

תורה חדשה מקשרת בין הגליל לבולטימור


הרב עופר שבת בית הלחמי (משמאל), ורחל שבת בית הלחמי הרבה הראשית של קהילת הר סיני-אוהב שלום, הרב אור זוהר מנהל עמותת רוח גלילית ופליזה זוהר מצטלמים עם ספר תורה בן 150 שמסרו באפריל משפחת בית הלחמי מקהילת בולטימור להשאלה קבועה לעמותת רוח גלילית הנמצאת בהררית.

לפרטים נוספים,קראו למטה. (תמונה באדיבות קהילת הר סיני-אוהב שלום)


יהודי ארה"ב חברו ליהודי הגליל בצורה סמלית וחשובה בשבוע הזה כאשר ספר תורה היסטורי המושאל מבית כנסת במרילנד לעמותת רוח גלילית בהררית הוקדש רשמית.

ספר התורה, המושאל לצמיתות מקהילת הר סיני-אוהב שלום בבולטימור, פגש רשמית את הקהילה החדשה שלו ב-25 במאי במהלך חגיגת חג השבועות שהתקיימה ב"מרכז הוויה" של עמותת רוח גלילית ביישוב הררית, במועצה מקומית משגב.



דמויות מובילות מהקהילה הגלילית המקומית נשאו דברים באירוע המרגש שכלל גם הופעה מוזיקלית, תכנית פעילות לילדים וארוחת ערב משותפת.

למנהל עמותת רוח גלילית הרב אור זוהר, הכנסת ספר התורה מייצגת אבן דרך סמלית ליהודי ארה"ב ולכל תושבי הגליל. זה מסמל את הקשר הגדול בין יהדות ארצות הברית לישראל", אמר הרב זוהר. "עבורנו, התורה הזו היא סמל לכך שאנו הופכים למרכז צומח וחי ליהדות מתקדמת בצפון ישראל - מרכז פלורליסטי".

בעוד שלכל ספרי התורה יש סיפורים מאחור, ספר התורה הזה, שנתרם לתושבי הגליל בתחילת אפריל על ידי הרבנית הראשית של קהילת הר סיני-אוהב שלום רחל שבת בית הלחמי ובעלה, הרב עופר שבת בית הלחמי, הוא היסטורי ומעניין כאחד.

הרב עופר שבת בית הלחמי מאשר שספר התורה נכתב לפני כ- 150 שנה, וכי הספר הוזמן על ידי הרב בנימין סאלד, מנהיג רוחני בעבר של קהילת אוהב שלום הרבה לפני מיזוגה עם קהילת הר סיני בשנת 2019, ואביה של הנרייטה סאלד, שהקימה את "הדסה", הסתדרות הנשים הציונית של אמריקה ב-1912.

הרב זוהר אמר שערך ספר התורה יורגש מעבר לשימוש הרגיל - "אור התורה צריך להיות מקושר לחברה המשותפת בין יהודים לערבים שאנו בונים, הוא צריך לסמל לקהילה שלנו ולשכנינו את מצוות אהבת לרעך כמוך, אנחנו יוצרים קשר בין קבלת התורה לבין מה שאנחנו מנסים ללמד בקהילה שלנו".



 

חוויה 'משנת חיים'

עמותת רוח גלילית ופמיניסטיות נוצריות שומרות שבת


לאחרונה קבוצה של פמיניסטיות נוצריות מרחבי העולם העשירה את מסען הרוחני בגליל וחגגה שבת יחד עם עמותת רוח גלילית.


הקבוצה, בראשות חוקרת התנ"ך והפמיניסטית האמריקאית ד"ר ליזי ברן דגיר, פגשה את מנהל עמותת רוח גלילית הרב אור זוהר ומתפללים נוספים במהלך תפילה ב-14 באפריל ביישוב הררית, באזור משגב.

הנשים הצטרפו לדיון על התפיסה הקבלית של השכינה (נוכחות ה') כנקבה האלוהית.


הם גם נתנו חסות לארוחת ערב למשתתפי הדיון. ד"ר דגיר תיארה את החוויה כ"משנת חיים" עבור הקבוצה שלה.



הרב זוהר אמר שהאירוע "הוכיח שהרוחניות היא גם עמוקה וגם רחבה יותר מההגדרות המצומצמות של השתייכות דתית" "אחת המטרות של עמותת רוח גלילית", הוסיף, "היא להיות בית לאלו שמגיעים לגליל מרחוק, ומבקשים לגעת בחוויה רוחנית כלשהי ולהיות מעורבים בדיאלוג בין-דתי".


הקבוצה ללימוד תנ"ך שנפגשה באינטרנט בשנת 2021 , כללה 11 נשים מארצות הברית, אוסטרליה, קנדה והודו. בעיקר פמיניסטיות קתוליות המחויבות להכלה ולכיבוד הדרך הרוחנית של כל אדם.

ביקורן בגליל נועד "לחקור את הארץ עליה קראנו ודמיינו יחד, ולהרחיב את התודעה שלנו", אמרה ד"ר דגיר.


היא תיארה את הביקור בהררית כגולת הכותרת של הטיול, ואמרה שהקבוצה שלה "התקבלה לקהילה קטנה ותוססת והתחברה עם ישראלים בצורה אותנטית".


עבור רוב הקבוצה של ד"ר דגיר זו היתה קבלת השבת הראשונה שלהן, אבל כולן נהנו מ"השיחות הספונטניות" עם הרב אור זוהר והנזירה הראשית של המנזר הסמוך להררית שעזבה את מטלות הגינון שלה כדי להצטרף לשיח הדיבור בין השכנים".


ד"ר דגיר אמרה שיותר מכל היא התפעלה מ"ישראלים יומיומיים" שמתמודדים עם הבעיות של המדינה, "בישראל כולם מתמודדים עם המהומה הפוליטית ואי הצדק ועדיין יש להם אמונה שיש דרך אנושית יותר להתמודדות עם הקשיים. הבעיות האלה לכאורה בלתי פתירות".


 

שער הקבלה פתוח לכולם בשיעורים באקדמית הובר


במשך מאות שנים הגליל היה מרכז ללימודי רוח ומיסטיקה יהודית (קבלה).


בהשראת מורשת זו, הקים הרב אור זוהר את בית הספר "חיבורא" לקבלה ולרוחניות יהודית.

"חיבורא שואפת להנגיש את הרוחניות היהודית לכל. הקבלה הייתה ועודנה מסורת חיה ודינמית, המכוונת לשינוי אישי וחברתי", אמר הרב זוהר. "המקובלים ששגשגו בגליל יצרו בתוך המסורת היהודית דרך רוחנית בעלת משמעות לתקופתם, בהשראתם אנו מנסים לעשות זאת גם היום כחלק מהמשימה הגדולה יותר של עמותת רוח גלילית".


ב"חיבורא" מלמדים קבלה בהקשר פתוח, שוויוני ופלורליסטי לגברים ונשים, יהודים ולא יהודים כאחד.

זו הדרך למשאב עשיר זה של רוחניות יהודית לצאת מהאקדמיות אל אור היום.


"אנחנו מחזירים את הקבלה", אמר הרב זוהר, המלמד קבלה כבר 20 שנה ובעל תואר שני בלימודי קבלה מאוניברסיטת תל אביב.


לימודי הקבלה ב"חיבורא" כוללים גם לימוד מדיטציה יהודית וקריאה מודעת מתוך ספר הזוהר.

שיעורי הקבלה מתקיימים בהררית בגליל אך תלמידים מישראל, צפון אמריקה ואירופה נפגשים באינטרנט ולומדים יחד על בסיס שבועי.

כדי להצטרף אליהם, בקרו ב- www.hibura.com.



 

מוזיקה מהגליל

שרים 'הללויה' עם פליזה ואור


לגיליון הראשון של קול רוח גלילית רצו פליזה ואור לשתף מוזיקה שהיא תרופה לנשמה בזמנים קשים,

השיר "הללויה ממעמקים" הוא המרשם המושלם.


"הללויה היא מילת תפילה אוניברסלית", אמר הרב זוהר. "ממעמקים פירושו, מתוך העומק - 'מתוך העומק אני קורא לך, הו ה'. זה ציטוט מתהילים. מעמקים משמעו הן ממקום נמוך והן מעומק ליבנו ונפשנו", המשיך הרב זוהר. "אז כשאנחנו נמצאים במקום נמוך, כמו שישראל נמצאת היום, אנחנו יכולים להתחבר ולהתפלל מעומק ליבנו להדרכה כיצד לקבל השראה להביא שינוי חיובי".


כנסו לאתר האינטרנט מדי חודש והקשיבו למוזיקה חדשה ומעוררת השראה של פליזה ואור.

ניתן גם להוריד תווים, ולקבל תאריכי הופעות וסדנאות.



 

שמרו על קשר...


יש כל כך הרבה דרכים להתחבר לעמותת רוח גלילית ולאורחות החיים הרוחניים והאמנותיים העשירים שבהם ידוע הגליל.

בקרו באתר האינטרנט שלנו. שם תוכלו ללמוד יותר על הארגון שלנו, לשמוע על הפרויקטים המתמשכים שלנו, ולקבל את העדכונים העדכניים ביותר על אירועים, הזדמנויות לימוד וסיורים באזור היפה הזה שאנו קוראים לו בית.


לחדשות, אירועים ותגובות מאוחרות, עשו לנו לייק בפייסבוק. כמו כן, חפשו את עמוד הלינקדאין החדש שלנו, שייצא לציבור בקרוב.


כדי להצטרף לשיעורי הקבלה של הרב אור , לחצו על הקישור כאן.


כבר שנים שפליזה ואור מביעים את רוח הגליל באמצעות המוזיקה העוצמתית שלהם,

הקשיבו למוזיקה באתר ובערוץ היו-טיוב.


אנו רוצים לשמוע ממכם, אנא שלחו את ההערות או השאלות שלכם בדוא"ל לרב זוהר, rabbiorzohar@spiritofthegalilee.org


נתראה בחודש הבא!



תודה על התמיכה!

2 צפיות0 תגובות
bottom of page